Me Time

Steeds vaker kom ik mensen tegen die geen rust kunnen vinden ,zo ook van Louise.

 

"Louise 39 jaar moeder van 3 kinderen :
ik heb het zo super druk deze week,te veel afspraken,kinderen naar en van school halen,boodschappen doen,koken,werken. Iets afzeggen kan ook niet,wat moet ik doen ? Ik wil zo ontzettend graag gewoon even niets moeten, even niet alleen mama zijn,even gewoon gedachten uit kunnen zetten.

Maar wat ik ook doe het lukt mij niet ''Help''!!!! "​

 

Het dagelijkse leven vraag veel van ons en kan door alle drukte overprikkelt raken .​Wanneer je overprikkelt bent stap je te snel over je grens heen zonder dat je door hebt. Je vraagt je dan af waarom heb ik dit .We voelen allemaal prikkels uit het dagelijkse leven , hoog gevoelige mensen zijn hier erg gevoelig voor. Prikkels die je tegen komt in het dagelijkse leven zijn bijvoorbeeld : geluiden , drukte , emoties, sferen, geur , etc.

Zodra je teveel van deze prikkels voelt ,en niet goed weet hoe jij jezelf hier tegen kan beschermen,kan dit overprikkeling geven!

Daarnaast is het te veel denken ( piekeren ) een interne prikkel die zo veel energie kost!!!!

Het niet kunnen loslaten van deze prikkels , zorgt er voor dat je vol komt te zitten.​Daarom is het zo ontzettend belangrijk om af en toe een moment voor jezelf te pakken en gedachten even stilt te zetten .Door die momenten te pakken laat je gedachten en prikkels los .

Het lijkt in deze tijd normaal dat je afspraken maakt met vrienden, familie,sport,het huishouden,zorg voor het gezin, je agenda die overloopt,etc. 

Wat niet normaal lijkt te zijn is ,wanneer je aangeeft tijd voor jezelf te willen ,hier ligt nog een beetje een taboe op.Terwijl juist tijd voor jezelf , nu zo veel goed voor je zou doen ,met Me time kun je ook meer aan.Je zult merken dat wanneer jij je Me time pakt,je minder last van overprikkeling en mood swings gaat hebben .
Hoe je jou Me Time invult is voor iedereen anders,dus stel je zelf eens de vraag waar word jij echt ontspannen van? 

Lees een Boek,muziek luisteren,wandelen,sporten,mediteren,yoga etc.. Naast je Me Time is ook structuur erg belangrijk,zeker omdat om je heen altijd dingen veranderen (structuur geef rust). Structuur brengt jou een stabieler leven, veiligheid en zekerheid. Dus neem voor jezelf de tijd om te bedenken wat  jou structuren en rituelen zijn . Hoe begin je de dag en hoe sluit je de dag af ,dit is jouw me time! 


Herken jij jezelf pak dan nu je agenda of planner en zet jou Me Time er in.Stel dit ook niet uit, maar doe het gelijk,want wat mooier cadeau kun jij jezelf geven dan

Me Time ,tijd voor jezelf,aandacht & liefde geven aan jezelf,rust & ruimte,dit is wat iedereen verdient !

Mocht je hier nog vragen over hebben , mag je mij die natuurlijk  toe sturen .


Heel veel succes en pak je Me Time